اسماعیل کوثری گفت: ممکن است اس ۴۰۰ امتیازات و برتری هایی نسبت به سامانه دفاعی اس ۳۰۰ داشته باشد اما قطعا این تفاوت های آنها جزئی است و ما هم امروز نیاز جندانی به سامانه اس ۴۰۰ نداریم.

تفاوتهای اس۳۰۰ و اس۴۰۰ جزئی است/ نیاز چندانی به واردات سامانه های پدافندی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل کوثری رئیس کمیسته دفاعی مجلس نهم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تحویل کامل سامانه اس ۳۰۰ به ایران از سوی روسیه، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود سامانه اس ۴۰۰جمهوری اسلامی ایران همان سامانه اس ۳۰۰ را از روسیه خریداری کرد اظهار کرد: به دلیل آنکه قرارداد خرید سامانه اس ۳۰۰ از سالها پیش منعقد شده بود در نهایت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران همین سیستم پدافندی را از روسیه تحویل گرفت.
وی افزود: ممکن است اس ۴۰۰ امتیازات و برتری هایی نسبت به سامانه دفاعی اس ۳۰۰ داشته باشد اما قطعا این تفاوت های آنها جزئی است و ما هم امروز نیاز جندانی به سامانه اس ۴۰۰ نداریم.
کوثری ادامه داد: با وجود آنکه هیچ موقع نمی توانیم به طور ۱۰۰ درصدی بگوییم آسمان کشورمان نفوذناپذیر است اما سامانه اس ۳۰۰ در کنار سایر سامانه های ایرانی، قدرت پدافندی کشور را تا حد بسیار بسیار زیادی ارتقا داده است.
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در پایان گفت: با توجه به آنکه متخصصان کشورمان در داخل سامانه های پدافندی خوبی را تولید کرده و امتیازات و نتایج خوبی را در این زمینه کسب کرده اند و با در نظر گرفتن این نکته که ما امروز توانسته ایم تولیدات پدافندی خودمان را به صورت انبوه گسترش دهیم، به نظر می رسد که نیاز چندانی به واردات سامانه های پدافندی نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.